یک منازعه بزرگ در ولسوالی شاجوی ولایت زابل حل گردید

khoram_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۶/۶ - ۱۴:۱۶
شخړه

سه شنبه ۲۲/۲/۱۴۴۶

منازعه میان قوم سلیمان خیل و توخی که چندی قبل بالای مسئله حقوقی در ولسوالی شاجوی ولایت زابل به میان آمده بود و مشکلات زیادی را  در میان اقوام نامبرده بوجود آورده بود، به اثر تلاش های هیئتی که به اساس هدایت الحاج ملا نورالله نوری وزیر امور سرحدات، اقوام وقبایل که در ترکیب آن معاون کجیر خان مشاور مقام وزارت، مولوی نیازمحمد تقی رئیس دفتر، مفتی شفیع الله ثاقب رئیس دعوت و ارشاد همراه با هیئت فرستاده شده مقام ولایت زابل، ولسوال شاجوی خالد اخندزاده و مسؤلین محلي حل گردید. 

در این منازعه  دو خانوده از قریه کلاخیل ولسوالی شاجوی و قریه عراقی ولسوالی ارغنداب دخیل بودند، که بر سرعقد نکاح یک خانم میان آنان بوجود آمده بود، که باعت مشکلات زیادی به هر دو طرف گردیده  بود، و در نتیجه تلاش های مشترک هیئت اعزامی این وزارت، مسئولین محلی، علماء و متنفذین قومی طرفین صلح و آشتی آمده شدند. آنان طی نشستی بگونه کتبی اختیار را به مصلحین دادند، تا مشکلات میان آنها را حل و در مورد آن فیصله خیر نمایند.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۲۶ - ۱۹:۱۶
Background image

منازعه ۵۰ ساله بین دو قوم در ولایت بامیان به دوستی تبدیل شد !

دوشنبه ۱۴۴۶/۳/۱۳

منازعه ۵۰ ساله دو قوم بزرگ بر سر زمین در ولسوالی یکه ولنگ این ولایت حل شد که با تلاش و کوشش دولت و مردم گذشته حل نشده بود. این منازعه با همکاری مشترک آمریت امور سرحدات. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۶/۲۱ - ۱۹:۴۹
Background image

به مناسبت افتتاح پروژه تاپی و سایر پروژه های مهم دیگر نشستی در کابل برگزار گردید

چهارشنبه ۸/۳/۱۴۴۶

نشست که بمناسبت افتتاح پروژه تاپی و شماری از پروژه های انکشافی دیگر تحت رهبری وزارت امورسرحدات، اقوام و قبایل در تالار کنفرانسهای هوتل کانتیننتل تدویر گردیده بود،. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۸ - ۱۴:۴۱
Background image

اختلافات (۳۰) ساله به دلیل خشونت خانوادگی در ولایت بلخ حل گردید !


 یکشنبه ۱۴۰۳/۱۸/۶

 منازعه ای که از سالها  بین دو خانواده در قریه قورچی ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ بوجود امده بود به اثر پا‌در  میانی مولوی سردار محمد ( محمدی ) رئیس امور سرحدات،. . .

BACK TO NEWS