برگزاری نشست قومی در ولایت هلمند

khoram_admin
شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۹:۴۱
خبر

 

۱۹/۸/۱۴۴۵ 

  جرگه بزرگ قومی  از سوی وزارت امورسرحدات، اقوام وقبایل در شهرلشکرگاه مرکز ولایت هلمند تدویر  گردید، که در آن شیخ حضرت ولی حقانی رئیس جرگه ها وهماهنگی امور قبایل و  هیئت همراه شان، مولوی عبدالرحمن مسلم والی ، علمای کرام، متنفذین قومی و مسئولین ادارات محلی آن ولایت حضور داشتند.

علمای دین و بزرگان قومی در این نشست گفتند، امارت اسلامی یک نعمت بزرگ الله جل جلاله می باشد، و  باید شکر آن  را بجا بیاوریم، ما از خدمات امارت اسلامی راضی وخوشحال هستیم. آنان افزوند. در گذشته در نتیجه ناامنی در کشور از قریه به شهر سفر کرده نمی توانستیم، بزرگان قومی یک سلسله مشکلات خویش را دربخش  برق، مخابرات، زراعت  و  اعمار بندهای آبی جهت کنترول آب مطرح ساخته خواستار حل مشکلات وخواسته های خود شدند.

بعدا مولوی عبدالرحمن مسلم به هیئت و اشتراک کنندگان جرگه خوش آمدید  گفته بیان داشت، احسان بزرگ الله جل جلاله است که افغانها با وحدت و اتفاق  گلیم اشغال را از کشور جمع نمودند. وی افزود، جای شکر است که الله تعالی جل جلاله نظام اسلامی را نصیب ما ساخته و همه افغانها در زیر سایه آن در آرامش زندگی می نمایند.

سپس شیخ حضرت ولی حقانی رئیس جرگه ها گفت: فتح امارت اسلامی بوسیله اسباب نه بلکه، به کمک خداوند جل جلاله و برکت قربانی های مردم مظلوم ممکن گردید، زیرا اگر با وسایل پیروزی بدست می آمد، جهانیان مجهز با وسایل پیشرفته به اینجا آمده بودند، اما با سرافگندگی از این کشور بیرون ساخته شدند. وی به متنفذین قومی اطمینان داد که مشکلات آنان را به گونه کتبی به ادارات مربوطه میرساند.

شیخ نیک محمد افغانی رئیس پلان و پالیسی این وزارت مردم را به اتفاق فراخوانده گفت: الله جل جلاله در کلام پاک خود دین اسلام را به ریسمان مثال داده، کسی که به این ریسمان چنگ بزند نجات پیدا می کند. وی اضافه نمود، امارت اسلامی بوسیله خون فرزندان  مردم آمده و  حفاظت آن را نیز فرزندان همین مردم می کند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۱۲:۲۸
Background image

منازعه چندین ساله میان دو خانواده درولایت کنر حل گردید

۲۶/۱۰/۱۴۴۵

اختلافات چندین ساله میان دو خانواده در منطقه پیغسرای ولسوالی مروری ولایت کنر که از  چندین سال به این سو ادامه داشت و در اثر آن یک تن زخمی گردیده بود، روز گذشته در نتیجه. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۱۰:۲۸
Background image

حل منازعه ۱۱ ساله در ولایت کاپیسا

۲۶/۱۰/۱۴۴۵

منازعه میان دو خانواده در قریه تربت شریف ولسوالی کوهبندهای ولایت کاپیسا که از مدتی به این سو وجود داشت و در نتیجه آن چهار تن کشته شده بود،  روز گذشته به اثر پادرمیانی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۱۰:۱۱
Background image

منازعه دو ساله در ولایت فاریاب به دوستی تبدیل شد

۱۴۴۵/۱۰/۲۴

منازعه ای که از مدت دوسال به این طرف میان قوم محمد زی ولایت فاریاب جریان داشت که در نتیجه آن دو تن کشته و یک زخمی شده بود ، در اثر پا در میانی رئیس امور سرحدات ، اقوام و. . .

BACK TO NEWS