برای نخستین بار شبکه مخابراتی در پامیر بزرگ به فعالیت آغاز نمود

org_admin
یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ - ۱۳:۱۰
خبر


۲۵/۶/۱۴۴۵

شبکه مخابراتی سلام بعد از پامیر خورد، برای اولین بار در پامیر بزرگ ولسوالی واخان ولایت بدخشان به فعالیت اغاز نمود.
قابل یادآوری می باشد که در جریان سفر شش روزه الحاج ملا نورالله نوری سرپرست وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل در ماه اسد سال ۱۴۰۱ هـ.ش به پامیر ها، باشندگان این مناطق در کنار خواسته های دیگر شان، خواستار فعال شدن شبکه مخابراتی در مناطق شان گردیده بودند که از سوی وزارت مخابرات پایه شبکه مخابراتی سلام به این ساحه انتقال گردید و دیگر شرکت های مخابراتی خصوصی را نیز تشویق نموده که پارک ملی کشور( واخان ) را تحت پوشش شبکه مخابراتی قرار دهند . 
  
بعد از حاکمیت امارت اسلامی باشندگان واخان و پامیر برعلاوه برخورداری از خدمات اجتماعی در بخش های صحت، تعلیم وتربیه و دیگرخدمات عامه از کمک های بشری نیز مستفید گردیده اند.
لازم به تذکر است که راه تاریخی ابریشم نیز از این مناطق میگذرد که کابینه امارت اسلامی اعمار آن را تصویب نموده وهم چنان برای نخستین بار جهت ساختن راه  پامیر بزرگ ماشینری  ثقیله به  آن مناطق انتقال گردیده است.

 

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳ - ۱۰:۱۵
Background image

منازعه ۱۲ساله در ولایت سمنگان حل گردید

۲۳/۱۰/۱۴۴۵

منازعه  میان دو قوم در ساحه میدان بزکشی مرکز ولایت سمنگان که از مدت ۱۲ سال قبل بوجود آمده بود و در اثر آن دوتن نیزکشته شده بود، روز گذشته به اثر سعی و تلاش آمریت امور سرحدات. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲ - ۱۳:۴۳
Background image

اختلافات میان دو خانواده در ولایت نیمروز به دوستی تبدیل شد

۲۲/۱۰ ۱۴۴۵

 منازعه که دنتیجه حادثه ترافیکی میان دوخانواده در ولسوالی دل آرام ولایت نیمروز بوجود آمده بود و به اثر آن یک تن کشته شده بود، روز گذشته به همکاری الحاج صالح محمد مسافر رئیس. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲ - ۹:۵۹
Background image

حل منازعه 47 ساله در ولایت ننگرهار

۱۴۴۵/۱۰/۲۱

منازعه 47 ساله برسرزمین میان اقوام شیخ مل خیل شینوار و کوکی خیل بدخیل افریدی  ولایت ننگرهار به اثرپادرمیانی ریاست امورسرحدات، اقوام وقبایل آن ولایت با همکاری مسئولین و. . .

BACK TO NEWS