با شاگردان لیسه عالی رحمان بابا نشست صورت گرفت

mobta-af
دوشنبه ۱۴۰۲/۳/۸ - ۲۳:۱۴
mobta

 دوشنبه ۹ ذوالقعده الحرام ۱۴۴۴

به اساس فیصله مجلس اداری وزارت امور سرحدات، اقوام وقبایل کمیته که تحت ریاست مفتی شفیع الله ثاقب رئیس دعوت و ارشاد جهت فراهم نمودن محیط مناسب اخلاقی و تعلیمی در مراکز تعلیمی این وزارت توظیف گردیده بود امروز با استادان و شاگردان لیسه رحمان بابا نشستی را برگزار نمودند. محفل با تلاوت قرآن عظیم الشان آغازگردید، سپس محترم مفتی شفیع الله ثاقب رئیس کمیته در روشنی ثقافت اسلامی راجع به ارزش و اهمیت تعلیم و تربیه صحبت نموده گفت: هدف از کسب آموزش شما باید خدمت نمودن به کشور و مردم باشد. محترم ثاقب به متعلمین در مورد زندگی دنیوی و اخروی معلومات همه جانبه ارایه نمود و برای همه ملت مسلمه دعای کامیابی در امتحان اخروی را نمود. هم چنان مولوی نیاز محمد تقی رئیس تفتیش داخلی در این نشست گفت که بعد از تحکیم امارت اسلامی به اثر تغیراتی که در لیسه های مربوطه وزارت به میان آمده مشکلات شاگردان حل گردیده و کدام مشکلی که وجود داشته باشد ان شاءالله به زودی راه حل آن را پیدا می نمایم، وی هم چنین از استادان سپاس گذاری نمود که در تعلیم و تربیه شاگردان زحمت می کشند و متعلمین را به آموزش بهتر تشویق کرد. رئیس و اعضای کمیته دراین نشست پیشنهادات و خواسته های منسوبین لیسه متذکره را استماع نموده و وعده سپردند که مشکلات آنها را با مقام وزارت شریک می سازند. نشست متذکره با دعائیه توسط مولوی عبدالرحمن رحمانی رئیس تعلیم و تربیه پایان یافت.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۵:۳۴
Background image

بزرگان و متنفذین قوم ځاځی با معین جرگه های وزارت امورسرحدات،اقوام و قبایل دیدار نمودند

۷/۱۰/۱۴۴۵

محترم مولوی محمد علی جان احمد معین جرگه ها و هماهنگی امور قبایل با بزرگان و متنفذین قوم ځاځی امروز سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ در دفترکارشان دیدار و ملاقات نمودند. نخست الحاج. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۳ - ۱۲:۵۹
Background image

با مؤسسه جرمنی کمک برای کودکان افغان تفاهمنامه همکاری به امضا رسید

دوشنبه۲۲ رمضان المبارک 

این تفاهم نامه از سوی مولوی محمد علی جان احمد معین جرگه وهماهنگی امورقبایل، وزارت امورسرحدات، اقوام وقبایل و الحاج مصطفی معاون مؤسسه جرمنی کمک  برای کودکان. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۲ - ۱۰:۳۰
Background image

حل منازعه میان دو خانواده در ولایت بادغیس

۱۴۴۵\۹\۲۰هـ ق 

اختلافات فامیلی  میان دو خانواده در قریه چکاب مرکز ولایت بادغیس و قریه پیراجی ولسوالی جند رخ داده بود که باعث اختلاف شدید بین دو قوم شده بود به اثر سعی و تلاش ریاست امور. . .

BACK TO NEWS