برگزاری جرگه بزرگ مردمی در شهرلشکرگاه مرکز ولایت هلمند

mobta-af
پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ - ۲۰:۳
Mobta

۱۱ رجب المرجب ۱۴۴۴

جرگه بزرگ مردمی از طرف معینیت جرگه های وزارت امور سرحدات، اقوام وقبایل در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند تدویر گردید. این جرگه با حضورالحاج ملانورالله نوری سرپرست وزارت امورسرحدات، اقوام وقبایل، الحاج ملا عبدالخالق عابد معین جرگه ها، هیات معینی شان، مسوولین ولایتی، صدها علمای کرام و برزگان قومی ولسوالی های در تالار کنفرانس های مقام ولایت برگزار گردید. به نمایندگی از مرکز و ولسوالی ها چند تن از عالمان دینی و بزرگان قومی سخنرانی کردند، آنان بعضی مشکلات و خواسته های شان را شریک ساختند. سرپرست وزارت امور‌ سرحدات در این محفل صحبت نمودند. وی گفت:همه مردم افغانستان بخصوص مردم هلمند وحشت وچالش های را دیدند که ما از بیان آن عاجز هستیم.

mobta

از برکت جهاد بود که نظام اسلامی در کشور ما استقرار یافت ، امنیت تامین شده و حقوق هر شخص محفوظ می باشد. محترم نوری افزودند، وزارت امورسرحدات، اقوام وقبایل پل ارتباط میان مردم وحکومت می باشد، این وزارت مشکلات مردم را استماع می نماید و راه حل آن را جستجو می کند، اختلافات قومی را حل وفصل می نماید. ما تا اکنون ۱۷ منازعه قومی را حل نموده ایم از اختلافات ۹۱ ساله نورستان به عنوان مثال یادآوری نمودند. حل منازعه همه اقوام وظیفه ما می باشد. الحاج‌ملا عبدالخالق عابد معین جرگه ها در سخنان خود گفت: این نظام که در نتیجه خون های با ارزش بدست آمده حفاظت از آن برهمه فرض می باشد. با وحدت و همبستگی از نظام حمایت می نمایم.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۵/۱ - ۱۰:۴۶
Background image

مشاور جدید حل منازعات معرفی گردید

یکشنبه ۱۵ محرم الحرام ۱۴۴۶

این محفل با تلاوت چند آیات از کلام الله مجید آغاز شده  و در نخست  محترم کریم شاه تیلوی رئیس منابع بشری وزارت حکم ریاست الوزراء در مورد تقرری محترم مولوی محمد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۷ - ۱۶:۱۷
Background image

برگزاری نشست بزرگ ثبات نظام اسلامی ، وحدت و انسجام مردم در ولایت پنجشیر

چهارشنبه ـ ۱۱/۱/۱۴۴۶

وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل نشست بزرگ مردمی را تحت عنوان ثبات نظام اسلامی، وحدت و انسجام میان مردم را با اشتراک الحاج مولوی محمد علی جان احمد معین جرگه ها و. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۱۹:۳۲
Background image

دو منازعه جداگانه که در ولایت سمنگان میان مردم مشکلات را به وجود آورده بود حل و فصل گردید

دو منازعه در ولایت سمنگان یکی آن در نتیجه حادثه ترافیکی در اثر آن یک تن کشته شده بود و دیگر آن میان دو شخص در اثر برخورد فزیکی به میان امده بود، ازسوی آمریت امور سرحدات، اقوام و قبایل. . .

BACK TO NEWS