په نیمروز ولایت کې قومي جرګه تر سره شوه

mobta-af
شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۵ - ۱۹:۱۰
Mobta

شنبه ۱۳ رجب المرجب ۱۴۴۴

جرگه بزرگ مردمی تحت عنوان تامین وحدت ملی وانسجام اقوام از سوی معینیت جرگه ها وهماهنگی امورقبایل، وزارت امورسرحدات، اقوام وقبایل در شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز تدویر گردید. در این جرگه الحاج ملا عبدالخالق عابد معین جرگه ها، وهیات همراه شان، روسای ادارات، علمای کرام، بزرگان ومتنفذین قومی مرکز و ولسوالی های ولایت نیمروز اشتراک نموده بودند. در آغاز چند تن از علمای دینی وبزرگان قومی به نمایندگی از اشتراک کنندگان این محفل صحبت نموده گفتند:همه ما باید شکر الله جل جلاله را بجا بیاوریم که بزرگان ما جهت استماع مشکلات مردم خود به اینجا تشریف می آورند، جای شکر است که بعد از چهل سال جنگ يک حکومت واحد در کشورحاکم گرديده حالا وظيفه ما اينست که از اين نظام حمايت کنیم، زیرا دراين نظام حقوق همه افغانها محفوظ می باشد. مولوی نیک محمد افغانی رئیس پلان وپالیسی وزارت دراین محفل بیان داشت، يک کشور زمانی به خود کفائی و استقلال می رسد که اقوام و مردم با هماهنگی در پهلوي نظام ايستاده باشند وي افزود براي افغانها الله جل جلاله فرصت آن را فراهم نموده، تا از نظام خود حمايت کنند و در کنار آن قرار گیرند.

mobta

در اخیر محفل الحاج ملا عبدالخالق عابد معین جرگه ها وهماهنگی امورقبایل تصریح نمود، حالا زمان آن است که کشور خود را بسازیم واز آن محافظت کنیم، این وجبیه همه می باشد که از این نظام حمایت نمایند، زیرا این نظام از مردم می باشد و مردم جزء این نظام هستند. محترم عبدالخالق عابد درادامه افزود: عزت همه درکشور محفوظ است، امارت اسلامی متعهد به حفاظت از تمام مقدسات دینی، اجتماعی وکلتوری افغانها می باشد وامارت اسلامی کوشش می کند مشکلات مردم را در داخل کشور حل نماید. وی اظهارداشت: هدف از سفر ما به ولایت نیمروز این است که جویای احوال مردم مجاهد نیمروز شویم، مشکلات آنان را از نزدیک استماع نموده و آن را به مقامات بلند رتبه امارت اسلامی برسانیم. وی گفت: امارت اسلامی در مدت زمام کم توانست بحران اقتصادی را مهار کند و اقتصاد صدمه دیده افغانستان را به پا ایستاد نماید. محفل با دعائیه خیروفلاح مردم افغانستان خاتمه یافت.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷ - ۱۴:۳۱
Background image

دیدار با علما و بزرگان قومی ولایت پکتیکا

۲۷/۱۰/۱۴۴۵

محترم الحاج ملا نورالله نوری، سرپرست وزارت امورسرحدات، اقوام و قبایل با شماری ازعلما و بزرگان قومی ولسوالی برمل ولایت پکتیکا در دفتر کاری خویش دیدار نمودند.

در این دیدار. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۱۲:۲۸
Background image

منازعه چندین ساله میان دو خانواده درولایت کنر حل گردید

۲۶/۱۰/۱۴۴۵

اختلافات چندین ساله میان دو خانواده در منطقه پیغسرای ولسوالی مروری ولایت کنر که از  چندین سال به این سو ادامه داشت و در اثر آن یک تن زخمی گردیده بود، روز گذشته در نتیجه. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۱۰:۲۸
Background image

حل منازعه ۱۱ ساله در ولایت کاپیسا

۲۶/۱۰/۱۴۴۵

منازعه میان دو خانواده در قریه تربت شریف ولسوالی کوهبندهای ولایت کاپیسا که از مدتی به این سو وجود داشت و در نتیجه آن چهار تن کشته شده بود،  روز گذشته به اثر پادرمیانی. . .

BACK TO NEWS