جرگه بزرگ قومی در ولایت دایکندی برگزار گردید

mobta_admin
چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۵ - ۱۹:۵۳
Mobta

چهارشنبه ۳ رجب المرجب ۱۴۴۴

الحاج ملا عبدالخالق عابد معین جرگه ها وهماهنگی امورقبایل، وزارت امورسرحدات، اقوام وقبایل، شیخ نیک محمد افغانی رئیس پلان وپالیسی وهیات همراه شان در جرگه ایکه تحت عنوان وحدت وانسجام اقوام در شهر نیلی مرکز ولایت دایکندی به اشتراک علما، بزرگان ومتنفذین قومی این ولایت برگزار گردیده بود اشتراک ورزیدند.

درآغاز بزرگان قومی این ولایت در صحبت های خویش از امارت اسلامی تشکری نمودند که با مردم خود از نزدیک ارتباط برقرار می نماید، مشکلات  انان را از نزدیک می بیند واستماع می کند، هم چنان بزرگان قومی از وحدت واتفاق اقوام  در این ولایت اطمینان داده، و حمایت شان را از امارت اسلامی اعلان نمودند، خواستار توجه مسئولین امارت اسلامی در بخش صحت، به اتمام رسانیدن پروژه های نیمه کاره واعمار سرک دراین ولایت گردیدند.

mobta

سپس مولوی نیک محمد افغانی رئیس پلان وپالیسی امنیت موجوده در کشور را یک نعمت بزرگ خوانده، وحدت  واتحاد میان اقوام را برای پشرفت وخود کفایی کشور ضروری دانست.

دراخیر ملا عبدالخالق عابد معین جرگه ها وهماهنگی امورقبایل برحمایت از نظام اسلامی، اتحاد، اتفاق وانسجام مردم تاکید ورزیده افزود که درنتیجه قربانی های افغانها الله (ج) به ما استقلال را عنایت فرموده است، دربیست سال گذشته عزت افغانها محفوظ نبوده هم چنان از اقوام آن ولایت خواست با اتفاق و وحدت برای آبادی وپیشرفت افغانستان دست به دست هم بدهند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۰:۴۰
Background image

اختلافات ۳۵ ساله در ولایت پکتیکا به دوستی تبدیل شد

۱۵/۱۰/۱۴۴۵

منازعه ۳۵ ساله در ولسوالی شکین ولایت پکتیکا به اثر سعی وتلاش ریاست امورسرحدات، اقوام وقبایل، مسئولین آن ولسوالی وبرزگان قومی حل وفصل گردید.

این منازعه که میان اقوام بانځی و. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۳:۲۰
Background image

حل اختلافات میان دو خانواده در ولایت میدان وردک

۱۴/۱۰/۱۴۴۵

منازعه میان دو خانواده در ولایت میدان وردک که بخاطر موضوعات خانواده گی به میان امده بود و از سال ها به این سو ادامه داشت، به همکاری ریاست امورسرحدات، اقوام وقبایل، مسئولین. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۱:۴۸
Background image

دو منازعه میان چندین خانواده در ولایت بلخ به دوستی تبدیل شد

۱۲/۱۰/۱۴۴۵

در نتیجه پادرمیانی ریاست امورسرحدات، اقوام وقبایل ولایت بلخ، بزرگان قومی و عالمان دینی طی  دو نشست جداگانه دو منازعه بوجود آمده بین مردم ولایت نامبرده برسرزمین حل وبه دوستی. . .

BACK TO NEWS