جرگه انسجام وهمبستگی اقوام درولایت پروان برگزار گردید

mobta-af
سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱/۱ - ۹:۱۳
mobta

سه شنبه ۲۸ شعبان المعظم ۱۴۴۴

معینیت جرگه و هماهنگی امور قبایل، وزارت امورسرحدات، اقوام وقبایل  اخرین جرگه  پلان شده خویش درطول سال را تحت عنوان انسجام وهمبستگی اقوام امروز در ولایت پروان برگزار نمود.

دراین جرگه الحاج مولوی محمد اسماعیل غزنوی معین بررسی امور سرحدی، وزارت امورسرحدات، اقوام و قبایل وهیات همراه شان، مولوی عبیدالله امین زاده والی پروان، شاه محمود ذاکر رئیس امورسرحدات، اقوام وقبایل، علمای کرام، بزرگان ومتنفذین قومی مرکز ولسوالی های پروان حضورداشتند.

در ابتدا شاه محمود ذاکر رئیس امورسرحدات، اقوام وقبایل ولایت پروان به مهمانان که از کابل تشریف آورده بودند خوش آمدید گفته براتحاد و اتفاق اقوام تاکید نموده گفت :  همه اقوام ساکن ولایت پروان از این نظام حمایت می نمایند و در همه عرصه ها با امارت اسلامی همکار هستند.

Mobta

در ادامه محفل چند تن از علمای کرام و متنفذین قومی صحبت نموده اظهار داشتند: هرشخصی که با این نظام اسلامی مخالفت می کند، در حقیقت دشمن مردم افغانستان می باشد. در هر حالت ما از این نظام حمایت و با آن همکاری می کنیم، آنان افزودند، که ما برای اسقرار این نظام در کشور قربانی داده ایم، و جهت پاسداری از نظام اسلامی آماده هر نوع  قربانی نیزهستیم، انها هم چنین از حکومت خواستار اعمار مدارس دینی، مکاتب، پروژه های انکشافی، برق، آّب آشامیدنی، اعمار شاهراه سالنگ و دوباره فعال ساختن فابریکه سمنت جبل السراج شدند.

در اخیر نشست الحاج مولوی محمد اسماعیل غزنوی معین بررسی سرحدات این وزارت گفت: آزادی امروزی در افغانستان درنتیجه خون آفغانها به میان آمده که باید از آن محافظت وپاسداری گردد، برای خاتمه اشغال وکسب استقلال مردم پروان نیز قربانی داده اند و جهت استقرار نظام  اسلامی زحمات زیادی را متقبل شدند، وی افزود: وزارت اموسرحدات، اقوام وقبایل برای انسجام وهمبستگی اقوام شبانه روزی کار می کند، امارت اسلامی در سال جدید به پروژه های انکشافی توجه نموده است، وبه مردم اطمینان داد که مشکلات وپیشنهادات آنان را جهت رسیدگی به ارگانهای ذیربط می رساند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۳:۲۰
Background image

حل اختلافات میان دو خانواده در ولایت میدان وردک

۱۴/۱۰/۱۴۴۵

منازعه میان دو خانواده در ولایت میدان وردک که بخاطر موضوعات خانواده گی به میان امده بود و از سال ها به این سو ادامه داشت، به همکاری ریاست امورسرحدات، اقوام وقبایل، مسئولین. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۱:۴۸
Background image

دو منازعه میان چندین خانواده در ولایت بلخ به دوستی تبدیل شد

۱۲/۱۰/۱۴۴۵

در نتیجه پادرمیانی ریاست امورسرحدات، اقوام وقبایل ولایت بلخ، بزرگان قومی و عالمان دینی طی  دو نشست جداگانه دو منازعه بوجود آمده بین مردم ولایت نامبرده برسرزمین حل وبه دوستی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۹:۴۰
Background image

از لیسه پشتونستان بازدید بعمل آمد

مولوی نیک محمد افغانی رئیس پلان وپالیسی وزارت امورسرحدات، اقوام و قبایل و هیئت همراه شان در حالیکه قاری رحمت الله غازی عمر رئیس امورسرحدات، اقوام و قبایل ولایت ننگرهار نیز حضورداشت از. . .

BACK TO NEWS