پیام تبریکی سرپرست وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر

mobta-af
شنبه ۱۴۰۱/۲/۱۰ - ۲۳:۲۱
mobta

بسم الله الرحمن الرحيم، والحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على رسول الله -صلَّى الله عليه وسلَّم-، الصادق الوعد الأمين، وعلى آله وأصحابه ومن تبعه، ووالاهم بإحسان إلى يوم الدين، الله أكبر الله أكبر الله أكبر، لا إله إلّا الله، الله أكبر الله أكبر الله أكبر، ولله الحمد، وأشهد ألّا إله إلّا الله وحده، صدق وعده ونصر عبده وأعز جنده وهزم الأحزاب وحده، لا شيء قبله ولا شيء بعده، وأشهد أنّ محمدًا رسول الله -صلَّى الله عليه وسلّم-، وصفيه وخليله، خير نبي أرسله وهداية للعالمين اصطفاه، أما بعد! فرارسیدن عید سعید فطر را اولتر از همه برای جناب عالیقدر امیرالمومین شيخ الحدیث مولوی هبة الله اخندزاده حفظ الله ، محترم رییس الورزا ، بزرگان عالی قدر امارت اسلامی، پاسداران امنیت مرزها ، سربازان ، مجاهدین ، ملت غیور افغانستان و همه مسلمانان جهان از صمیم قلب تبریک و تهنیت میگویم ، الله تعالی روزه ، طاعات ، صدقات ، دعا ها و همه اعمال نیک ما را به درگاه خود قبول و منظور فرماید. حمد وثنا الله تعالی را که امسال عید سعید فطر را در حالی تجلیل مینمایم که کشور ما بطور کامل از اشغال خلاص گردیده و بعد از نیم قرن جنگ و نا امنی هموطنان عزیزما در زیر چتر نظام اسلامی نفس آرام میکشند و در افغانستان مستقل عید را در یک فضای آرام تجلیل می‌نمایند. افغانستان یک جامعه سنتی و متشکیل از اقوام مختلف میباشد با درنظرداشت این اصل وزارت امور سرحدات ، اقوام و قبایل ضمن تبریکی عید سعید فطر ، خواستار جلوگیری رسم و رواج هایی است که با ارشادات دین مبین اسلام در تضاد اند و در زمینه همکاری بزرگان و متنفذین قومی را خواهان است. الحمدلله جامعه ما یک جامعه اسلامی است وهمه ما مکلف هستیم که زندگی خود را مطابق به رهنمود های اسلامی بسازیم ، حدیث مبارک پيغمبر صلی الله عليه وسلم است که میفرماید: ( ألا كُلُّكُم راعٍ و كُلُّكُم مَسؤلٌ عَن رَعِيَّتِه) ترجمه: باخبر باشید که هرکدام شما چوپان هستید، و هریک از شما در مقابل زیر دستان خود مسوولیت دارید و پاسخگو هستند! رسول الله صلی الله عليه وسلم در خطبه آخر خود برعلاوه توصیه های دیگر این نصیحت را ارشاد فرمودند: با زنان تان رفتار نیک نماید ! اما با کمال تاسف باید گفت که در جامعه افغانی به اثر بعضی از رسم و رواج های نادرست، حقوق زنان تلف شده است، اما نظر به ارشادات اسلامی ، زنان در میراث حق دارند که باید به آنان داده شود و زنان نباید به بد داده شوند و در رندگی زنا شویی نباید مورد ازار و اذیت قرار گیرند و باید در مقابل آنان از محبت وترحم کار گرفته شود. در آخر یک بار دیگر عید سعید فطر را به همه هموطنان بخصوص نیرو های امنیتی و دفاعی تبریک و تهنیت میگویم. آرزومند هستم که عید مملو از خوشی داشته باشید .

ملا نورالله (نوري) سرپرست وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل

۲۸/۹/۱۴۴۳هـ ق ۹/۲/۱۴۰۱هـ ش ــ 2022/4/29م

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۳:۲۰
Background image

حل اختلافات میان دو خانواده در ولایت میدان وردک

۱۴/۱۰/۱۴۴۵

منازعه میان دو خانواده در ولایت میدان وردک که بخاطر موضوعات خانواده گی به میان امده بود و از سال ها به این سو ادامه داشت، به همکاری ریاست امورسرحدات، اقوام وقبایل، مسئولین. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۱:۴۸
Background image

دو منازعه میان چندین خانواده در ولایت بلخ به دوستی تبدیل شد

۱۲/۱۰/۱۴۴۵

در نتیجه پادرمیانی ریاست امورسرحدات، اقوام وقبایل ولایت بلخ، بزرگان قومی و عالمان دینی طی  دو نشست جداگانه دو منازعه بوجود آمده بین مردم ولایت نامبرده برسرزمین حل وبه دوستی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۹:۴۰
Background image

از لیسه پشتونستان بازدید بعمل آمد

مولوی نیک محمد افغانی رئیس پلان وپالیسی وزارت امورسرحدات، اقوام و قبایل و هیئت همراه شان در حالیکه قاری رحمت الله غازی عمر رئیس امورسرحدات، اقوام و قبایل ولایت ننگرهار نیز حضورداشت از. . .

BACK TO NEWS