هیات بلند رتبه وزارت امور سرحدات اقوام و قبایل به ولایت بامیان سفرنمود

mobta-af
دوشنبه ۱۴۰۱/۳/۱۶ - ۱۰:۴۳
mobta

محترم نورالله نوری، سرپرست وزارت امورسرحدات اقوام وقبایل با هیئت همراهش به تاریخ ۱۴۴۳/۱۱/۶ جهت حل مشکلات بین کوچی ها و باشنده گان محل به ولایت بامیان سفر نمود . سرپرست وزارت امورسرحدات اقوام و قبایل طی این سفر با کوچی ها و مردم محل در تالار مقام ولایت بامیان نشست داشت که دراین نشست محترم مولوی عبدالله سرحدی والی این ولایت نیز حضور داشت که بر مشکلات مردم محل و کوچی های مرکز و ولسوالی های بامیان که بر سر زمین و چراگاه با آن روبرو اند بحث و تبادل نظر صورت گرفت. ابتدا این هیات بعد از استماع مشکلات کوچی ها و مردم محل، نظرات کمیسیون دوازده نفری که از سوی والی ولایت بامیان تعین شده بود نیز استماع شد. اعضای کمیسیون گفتند، این کمیسیون تلاش دارد که دعوای بر سر زمین و چراگاه را از طریق مفاهمه و گفت و گو حل نمایند اما بعضی قضایای پیچیده و مغلق اگر پیش می اید از طریق ولسوالی، مقام ولایت و نهاد های عدلی و قضایی بررسی خواهد شد. محترم نورالله نوری به اشتراک کنندگان این نشست گفت، حاکمیت نظام اسلامی برای تمام مردم یک نعمت بزرگ الهی است که باید مردم شکر آنرا بجا بیاورند، حالا حق هرکس محفوظ است وامارت اسلامی متعهد است که حق را به حقدار بسپارد. وی از مردم خواست که از قضایای حقوقی استفاده جویی قومی وسیاسی نه شود و در نظام اسلامی حقوق تمام افغان حتی اهل ذمه ودیگر اقلیت ها حفظ است. محترم حاجی نجیب، معاون ریاست عمومی استخبارات درصحبت های خود به مردم گفت، هرکس که دعوا دارد یا زمین اش غصب شده است از راه نظام حق خود را بخواهد، هیچکس سربخود وبه زور خود اعاده حق را تلاش نکند. وی افزود که دربیست سال اشغال وجنگ چهل ساله در هر کنج و کنار کشور زمین های هزاران نفرغضب شده اما محاکم امارت اسلامی شب وروز مشغول است حق را به حقدار برساند. محترم مولوی شمس الدین شریعتی ، لوی څارنوال از تلاش های کمیسیون که به ابتکار والی بامیان ایجاد گردیده است نیز ستایش نمود. هم چنان ازسوی هیأت بلند رتبه میان مردم تفاهم همه جانبه صورت گرفت و تاکید شد که درآینده نیز مشکلات واختلافات از راه گفت وگو وتفاهم حل وفصل خواهد شد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۳:۲۰
Background image

حل اختلافات میان دو خانواده در ولایت میدان وردک

۱۴/۱۰/۱۴۴۵

منازعه میان دو خانواده در ولایت میدان وردک که بخاطر موضوعات خانواده گی به میان امده بود و از سال ها به این سو ادامه داشت، به همکاری ریاست امورسرحدات، اقوام وقبایل، مسئولین. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۱:۴۸
Background image

دو منازعه میان چندین خانواده در ولایت بلخ به دوستی تبدیل شد

۱۲/۱۰/۱۴۴۵

در نتیجه پادرمیانی ریاست امورسرحدات، اقوام وقبایل ولایت بلخ، بزرگان قومی و عالمان دینی طی  دو نشست جداگانه دو منازعه بوجود آمده بین مردم ولایت نامبرده برسرزمین حل وبه دوستی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۹:۴۰
Background image

از لیسه پشتونستان بازدید بعمل آمد

مولوی نیک محمد افغانی رئیس پلان وپالیسی وزارت امورسرحدات، اقوام و قبایل و هیئت همراه شان در حالیکه قاری رحمت الله غازی عمر رئیس امورسرحدات، اقوام و قبایل ولایت ننگرهار نیز حضورداشت از. . .

BACK TO NEWS