دیدار سرپرست وزارت امورسرحدات، اقوام وقبایل با شماری از بزرگان، عالمان دینی وجوانان قوم بلوچ

org_admin
پنجشنبه ۱۴۰۲/۹/۹ - ۱۲:۳۲
خبر

(افغانستان متشکل از اقوام بوده، دارای نظام اسلامی وکشور مستقل و دارایی حریت تحت قیادت یک امیرمی باشد) محترم نورالله نوری

سه شنبه 15 جمادلاول 1445

الحاج ملا نورالله نوری سرپرست وزارت، امورسرحدات، اقوام و قبایل با شماری از بزرگان، عالمان دینی و جوانان  بلوچ های ولایات مختلف در تالارکنفرانس های این وزارت دیدار نمود.

در این دیدار تعدادی از عالمان دینی، متنفذین قومی و جوانان در صحبت های خویش برحل مشکلات شان در زمینه کاریابی برای جوانان، رشد وتقویه فرهنگ بلوچی و زمین های غصب شده آنان تاکید ورزیده از حمایت شان ازامارت اسلامی اطمینان داده ونقش قوم بلوچ را در قسمت رشد اقتصادی با ارزش خوانده و همکاری با امارت اسلامی در هر بخش را فریضه خود دانستند.

سپس الحاج ملا نورالله نوری سرپرست وزارت امورسرحدات، اقوام و قبایل افغانستان را متشکل از اقوام یاد نموده افزود که دراینجا اقوام با شهامت امپراتوری های بزرگ را شکست داده اند، حکومت ها را تشکیل داده، و از آن حمایت نموده وبسوی پیروزی سوق داده است.

محترم نوری افزود که در دو سال گذشته نظام از هر لحاظ قوی شده، بخش های ملکی ونظامی فعال و کارها  بصورت عادی جریان دارد و کشور ما در هر بخش بسوی ترقی و پیشرفت گام برمیدارد ، که ان شاء الله افغانستان هر روزنسبت به روزی دیگر بسوی پشرفت روان می باشد. 
در اخیر از سوی بزرگان قوم متذکره از روی رسم وعنعنه افغانی چپن به شانه سرپرست وزیرودستار به سر وی گذاشته شد.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۵/۱ - ۱۰:۴۶
Background image

مشاور جدید حل منازعات معرفی گردید

یکشنبه ۱۵ محرم الحرام ۱۴۴۶

این محفل با تلاوت چند آیات از کلام الله مجید آغاز شده  و در نخست  محترم کریم شاه تیلوی رئیس منابع بشری وزارت حکم ریاست الوزراء در مورد تقرری محترم مولوی محمد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۷ - ۱۶:۱۷
Background image

برگزاری نشست بزرگ ثبات نظام اسلامی ، وحدت و انسجام مردم در ولایت پنجشیر

چهارشنبه ـ ۱۱/۱/۱۴۴۶

وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل نشست بزرگ مردمی را تحت عنوان ثبات نظام اسلامی، وحدت و انسجام میان مردم را با اشتراک الحاج مولوی محمد علی جان احمد معین جرگه ها و. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۱۹:۳۲
Background image

دو منازعه جداگانه که در ولایت سمنگان میان مردم مشکلات را به وجود آورده بود حل و فصل گردید

دو منازعه در ولایت سمنگان یکی آن در نتیجه حادثه ترافیکی در اثر آن یک تن کشته شده بود و دیگر آن میان دو شخص در اثر برخورد فزیکی به میان امده بود، ازسوی آمریت امور سرحدات، اقوام و قبایل. . .

BACK TO NEWS