کنفرانس رسانه ای در مورد حل وفصل منازعه ولسوالی خواجه بهاوالدین ولایت تخار

mobta-af
دوشنبه ۱۴۰۱/۸/۹ - ۲۰:۱۰
mobta

دوشنبه ۱۴۴۴/۴/۶

محترم شیخ محمد قاسم خالد معین بررسی وزارت امور سرحدات، اقوام وقبایل رهبری هیات با صلاحیت را که از سوی ریاست الوزرا جهت حل وفصل اختلافات باشندگان ولسوالی خواجه بهاوالدین ولایت تخار تعین شده بود، امروز در مرکز رسانه های حکومت به نمایندگان رسانه ها کنفرانس مطبوعاتی ارایه نمود. در این کنفرانس مطبوعاتی محترم مفتی انعام الله سمنگانی رئیس مرکز رسانه های حکومت، محترم مولوی مصباح الدین سخنگوی وزارت زراعت ومالداری ومحترم ملا حمدالله فطرت سخنگوی وزارت امورسرحدات، اقوام وقبایل حضور داشتند، نمایندگان رسانه های داخلی وخارجی در کنفرانس مذکور اشتراک ورزیدند. شیخ محمد قاسم خالد تطبیق وابلاغ قطعنامه هیات را که به ولسوالی خواجه بهاوالدین رفته بود، وجریان هموار ساختن مشکلات مردم را شریک ساخته گفت: برای حل وفصل اختلافات میان باشندگان پشتون، تاجک واوزبیک منطقه مهاجرقشلاق ولسوالی خواجه بهاوالدین راه حل اساسی پیدا نموده، به گفته وی خانه های قریه مهاجرقشلاق به مالکان اصلی آن سپرده می شود، وبرای باشندگان فعلی آن از طرف هیات رهبری امارت اسلامی در فاصله دو کیلومتری بازار ولسوالی زمین هموار به اساس نقشه و طرزالعمل داده می شود ، هم چنان ازطرف وزارت مهاجرین درقسمت اعمار خانه ها همکاری صورت می گیرد. باشندگان فعلی قبول دارند که این خانه ها از ما نیست، اما باید مصارف ما داده شود که مالکان اصلی خانه به خوشی پذیرفتند. محترم شیخ خالد افزود که به خانواده های که در خانه ها زندگی می نمایند تقریبا به تعداد ۱۲۰ خانواده می باشد به اساس خواست مردم در کنار۳۰۰ خانه نیشمن، مسجد، عیدگاه، مکتب، کلینیک ،مدرسه و یک تعداد دکاکین از سوی ریاست شهرسازی دیزاین گردید که به اساس پلان منظم وطرزالعمل توزیع میگردد. هم چنین برای حل موضوع زمین های زراعتی از طرف بزرگان امارت اسلامی محکمه خاص ایجاد گردیده بعد از بررسی اسناد طرفین فیصله نهایی را صادر مینماید. در اخیر کنفرانس به سوالات خبرنگاران از سوی محترم شیخ محمد قاسم خالد ومحترم ملا حمدالله فطرت پاسخ ارایه گردید.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۱ - ۱۳:۵۸
Background image

منازعه میان دو خانواده در ولایت بلخ حل گردید


۱۲/۱۱/۱۴۴۵

منازعه میان دوخانواده در منقطه تلی گک ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ که یک سال قبل بوجود آمده بود، از سوی ریاست امورسرحدات، اقوام وقبایل آن ولایت در هماهنگی با کمیسیون حل. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۴:۲۶
Background image

با خانواده های سیلاب زده در ولایت تخار کمک صورت گرفت

۱۰/۱۱/۱۴۴۵

در هماهنگی با  وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل و همکاری مالی مؤسسه ( کمک های جرمنی برای اطفال افغان) برای (۱۰۱) خانواده سیلاب زده در ولسوالی چال ولایت تخار ۹ قلم مواد. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۵ - ۱۵:۴۳
Background image

امضای تفاهم نامه با مؤسسه ځلاند افغان

۶/۱۱/۱۴۴۵

مولوی محمد علی جان احمد معین جرگه ها و هماهنگی امور قبایل وزارت اموسرحدات، اقوام و قبایل با مؤسسه ځلاند(ZAO) تفاهم نامه همکاری دوجانبه را به امضا رسانید. به اساس این تفاهم. . .

BACK TO NEWS